Du har inte svenskt kort!

Okej, jag ska försöka att förklara..

Igår var vi ju på mammabikten uppe i Stockholm.
Men vägen dit var väl på slutet lite så här.. knäpp (?).

Vi är lite stressade och ska med tunnelbanan ut till Mariatorget. Inga lösa pengar har vi på fickan men det finns en liten pressbyrå butik precis i närheten. Så vi kilar dit och E tar ska ta det på sitt kort.
Hon säger till gubben som står i kassan att hon vill ha två biljetter till Mariatorget och tar fram sitt kort.

Korter ser lite annorlunda ut än ett vanligt swedbankkort (typ med en bild på). Och gubben kläcker ur sig: NEJ, ditt kort fungerar inte här, utan ens ha testat, och påstår att hennes kort är utländskt.

Jag, stressad och dan blir irriterad som fan, men väntar med att säga något. E säger att det är ett svenskt kort och att det absolut inte är utländskt. NEJ säger han och påstår att det iaf inte fungerar.

Ungefär vid denna tidpunkt har bägaren runnit över totalt för mig. Och jag ryter i att det visst är ett svenskt kort och att det är swedbank fast det ser lite annorlunda ut. Men han fortsätter: Nej nej, går inte.

Jag ryter i ännu värre. Du kan ju åtminstone testa kortet innan du säger nej, eller hur?!.
Han bokstavligen sliter kortet från E's hand och stoppar in det i maskinen.
Och jo det fungerar!

Jag säger: Titta det fungerade ju visst!
Hmpf får han ur sig och säger till E att slå in koden. Sur som ättika ger han oss biljetterna och vi får springa för att hinna med tunnelbanan.

Vilket jävla stolpskott alltså. Helt ärligt sådär behandlar man fan inte sina kunder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0