När man längtar efter annat.

Ja då vart det morgon här hos lilla familjen Bus.  Och vilken början.
Jag låg as skönt och mysigt under mitt täcke när jag hörde små pipningar inne ifrån barnens rum. Tänkte att jag kanske kunde få sova en liten stund till, men det gick inte efter kanske 10 minuter så hör jag båda barnen ropa. Den minsta ropade:  ma ma ma ma ma. Och den största ropade: Mamma hjälp Minna! Mamma hjälp Minna! ( som hon alltid säger när hon inte orkar lyssna på henner mer ).

Så då var det bara kliva upp i kylan och slänga på sig kläderna, plocka upp Minna, slå på Playhouse Disney, sitta och halvsova i soffan en kvart innan barnen ville ha frukost.

Nu är allt klart iaf och Minna ligger i babysittern och kollar på tv:n. Ella ja hon far och flänger som vanligt. Det är inte många gånger hon sitter still och tittar på tv. Hon ska alltid göra 70 olika saker samtidigt.

Själv sitter man här och önskar att det vore sommar. För nu är jag riktigt trött på den här snön, och det kommer bara mer och mer för varje dag och kallare och kallare blir det.  Inte underligt om man blir deprimerad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0